Madde 1değiştiriyor193 sayılı
(1) 31/12/1960 tarih ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 103 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 103-
Gelir vergisine tabi gelirler:
Ücretliler için;
400.000 TL'ye kadar
%10
1.000.000 TL'nin
400.000 TL'si için
40.000 TL
fazlası %15
2.000.000 TL'nin
1.000.000 TL'si için
130.000 TL
fazlası %20
2.000.000 TL'den fazlasının
2.000.000 TL'si için
330.000 TL
fazlası %25
Ücretliler dışındakiler için;
400.000 TL'ye kadar
%15
1.000.000 TL'nin
TL'si için
60.000 TL
fazlası %20
2.000.000 TL'nin
TL'si için
180.000 TL
fazlası %25
2.000.000 TL'den fazlasının
TL'si için
430.000 TL
fazlası %35
oranında vergilendirilir."
Gerekçe: Madde ile Gelir Vergisi Kanununun 103 üncü maddesinde yer
alan ücret gelirlerinin vergilendirilmesine esas tarifenin yeniden düzenlenmesi,
vergi dilimlerinin yükseltilmesi ve vergi oranlarının azaltılması öngörülmüştür.
Madde 2değiştiriyor193 sayılı
(1) 193 sayılı Kanunun mükerrer 123 üncü maddesinin üçüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
\
"3. Bu Kanunun 103 üncü maddesinde yer alan vergi tarifesinin gelir dilim
tutarları, her yıl bir önceki yıla ilişkin olarak Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre
belirlenen yeniden değerleme oranında artırılmak suretiyle uygulanır. Bu şekilde
hesaplanan tutarlar en yakın bin liraya yuvarlanır."
Gerekçe: Gelir Vergisi dilimlerinin artış oranı, yeniden değerleme oranı ve
enflasyon artış oranının altında kaldığı için ücretliler yılın ilk birkaç ayı içinde
yüksek vergi dilimlerine girmektedir. Gelir vergisi tarife dilimlerinin her yıl Vergi
Usul Kanunu hükümlerine göre belirlenen yeniden değerleme oranınca artırılması
öngörülmüştür.
Madde 3
(1) Bu Kanun 1/8/2025 tarihinde yürürlüğe girer.
Gerekçe: Yürürlük maddesidir.
Madde 4
(1) Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
İf
'oV ^
:ö
Gerekçe: Yürütme maddesidir.
<C'
GELİR VERGİSİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ