Madde 1değiştiriyor193 sayılı
(1) 31/12/1960 tarih ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun 103 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"Madde 103-
Gelir vergisine tabi gelirler;
Ücretliler için;
Gelir Tutarı
Vergi Hesaplama Yöntemi
600.000 TL'ye kadar
Vergi Oranı
%8
1.500.000 TL'nin
600.000 TL'si için 48.000 TL
3.000.000 TL'nin
1.500.000 TL'si için 183.000 TL fazlası %20
fazlası %15
3.000.000 TL'den fazlasınm 3.000.000 TL'si için 483.000 TL fazlası %25
Ücretliler dışındakiler için;
Gelir Tutarı
Vergi Hesaplama Yöntemi
400,000 TL'ye kadar
Vergi Oranı
%15
1.000.000 TL'nin
400.000 TL'si için 60.000 TL
2.000.000 TL'nin
1.000.000 TL'si için 180.000 TL fazlası %25
fazlası %20
2.000.000 TL'den fazlasımn 2.000.000 TL'si için 430.000 TL fazlası %35
oranında vergilendirilir."
Gerekçe: Bu düzenleme ile ücretli çalışanların üzerindeki vergi yükünün ilk dilim
oranmm düşürülmesi ve dilim aralıklannm genişletilmesi yoluyla hafifletilmesi, böylece
çalışanların satm alma gücünün korunması amaçlanmıştır.
Madde 2değiştiriyor193 sayılı
(1) 193 sayılı Kanunun mükerrer 123 üncü maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
"3. Bu Kanunun 103 üncü maddesinde yer alan vergi tarifesinin gelir dilim tutarları, her yıl bir
önceki yıla ilişkin olarak Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirlenen yeniden değerleme
oranmda artınimak suretiyle uygulamr. Bu şekilde hesaplanan tutarlar en yakın bin liraya
yuvarlanır."
Gerekçe: Bu düzenleme ile gelir vergisi dilimlerinin her yıl yeniden değerleme
oranmda artırılması yasal bir zorunluluk haline getirilerek, çalışanların enflasyon kaynaklı maaş
artışları nedeniyle haksız yere üst vergi dilimlerine geçmelerinin önlenmesi amaçlanmıştır.
Madde 3
(1) Bu Kanun 1/4/2026 tarihinde jnirürlüğe girer.
Gerekçe: Yürürlük maddesidir.
Madde 4
(1) Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.
^Üp
Gerekçe: Yürütme maddesidir.
M
HAl/f
'S!
^Up
GELİR VERGİSİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN
TEKLİFİ