Madde 1ekliyor197 sayılı
23/2/1963 tarihli ve 197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununa aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir:
"GEÇİCİ MADDE 9- İlgili trafik sicilinde adlarına kayıt ve tescilli bulunan, model yılı 2000
ve daha eski olan motorlu taşıtlardan, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten geriye doğru son
beş yıl içerisinde araç muayenesi yaptırılmamış, zorunlu mali sorumluluk sigortası
bulunmayan, trafik tescil işlemi, devir, satış veya kullanım kaydı tespit edilemeyen taşıtlann
sahipleri, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde başvurmaları halinde
bu madde hükümlerinden yararlanabilirler.
Bu kapsamda bulunan taşıtların, ilgili mevzuat hükümlerine göre kayıt ve tescillerinin silinmesi
ve hurdaya çıkarılması suretiyle Makine ve Kimya Endüstrisi A.Ş.'ye, lisanslı geri dönüşüm
tesislerine veya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığınca yetkilendirilen kuruluşlara
teslim edilmesi halinde, bu taşıtlara ilişkin olarak başvuru tarihine kadar tahakkuk etmiş ve
ödenmemiş bulunan motorlu taşıtlar vergileri ile bu vergilere bağlı gecikme faizi, gecikme
zammı, vergi cezalan ve idari para cezalarının tahsilinden vazgeçilir.
Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla mevcut olmayan, ekonomik ömrünü
tamamlamış, herhangi bir nedenle motorlu taşıt vasfım kaybetmiş veya fiilen kullamm imkâm
bulunmayan model yılı 2000 ve daha eski taşıtların, bu durumlarımn kanaat verici belgelerle
tevsik edilmesi veya taşıt malikinin yazılı beyanı üzerine yapılacak idari inceleme sonucunda
tespit edilmesi halinde, bu taşıtlara ait motorlu taşıtlar vergisi, gecikme faizi, gecikme zammı,
vergi cezalan ve idari para cezalanmn tamamının tahsilinden vazgeçilir ve trafik tescil kayıtları
silinir.
Bu madde kapsamında trafik tescil kayıtları silinen taşıtların teslimi, nakli, bertarafı ve geri
dönüşümüne ilişkin işlemler ile düzenlenen kağıtlar her türlü verşi, resim ve harçtan
müstesnadır.
Bu madde kapsamında trafik tescil kayıtları silinen taşıtlar üzerine 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre uygulamriiş hacizler kaldırılır.
Bu madde kapsamında tescil kaydı silinen taşıtların daha sonra bulunması veya fiilen var
olduğımun tespit edilmesi halinde, taşıt adına yeniden trafik tescil kaydı tesis edilir. Bu
durumda terkin edilen vergi ve fer'î alacaklar, yeniden tescilin yapıldığı yılı takip eden ay
başından itibaren tahakkuk ettirilir.
Bu madde hükümlerinden gerçeğe aykırı beyanda bulunmak suretiyle yararlananlar hakkında
genel hükümlere göre işlem yapılır.
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Hazine ve Maliye Bakanlığı,
İçişleri Bakanlığı ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı müştereken yetkilidir."
Gerekçe: Ekonomik ömrünü tamamlamış, uzun süredir trafikte kullamlmayan araçlarm hurda
kapsamına alınarak Motorlu Taşıtlar Vergisi yükümlülüklerinin sona erdirilmesi
amaçlanmaktadır.